Saturday, May 21, 2011

*sigh*


I got an email....from someone....bercerita tentang kisahnya. Ya Allah takut yang amat. Mudahnya hati manusia itu dibolak-balikkan olehmu. Tak lama dulu saya fikir mungkin orang itu jodoh akak tersebut. Selepas beberapa siri air mata akhirnya dia jumpa penawar duka. Orangya juga Alhamdulillah beragama. Tapi ternyata itu masih lagi bukan jaminannya. Saya terfikir sejenak. Orang itu selama ini serius atau tidak dengan apa yang dikatakannya...janji sehidup semati. Kononnya ingin melamar akak tersebut. Hati diterpa rasa takut yang teramat. Takut andai perkara sama menimpa diri. Cukuplaa...saya bukan orang yang punya kekuatan dalaman yang hebat untuk menghadapi situasi tersebut. Saat ini, soal jodoh saya serahkan dengan sebulat hati kepada DIA. Sayang dan cinta biar datang kemudian. Andai ada yg melamar, biarlah saya menanti jawapan dari DIA terlebih dahulu. Sungguh penantian itu menyeksakan, tapi istikharah itu indah...I learn...
Ntah...hati jadi kurang yakin dengan janji dan kata-kata manusia... 
Ya Allah...andai nanti engkau menjodohkan aku dengan dia yang engkau telah takdirkan, tetapkan serta kukuhkanlah hatinya serta hati kami untuk terus saling menyayangi...ameen~
This...is my CurHat~
::poyo jaapp...huhu::

1 comment: