Friday, April 20, 2012

Friday, 20 April 2012

Jam hampir menginjak ke pukul 4 pagi dan mata ini masih belum tertutup. Masih berjaga menahan rasa mengantuk. Ada assignment yang masih perlu disiapkan…ada nota yang perlu ditelaah buat persediaan menghadapi exam esok hari. Otak terasa lelah. Lelah memikirkan segala macam hal.
Dua hari lepas ada exam. Malangnya tatkala kaki telah mengatur langkah ke dewan kuliah, diri rebah di tangga. Tak mampu mengatur  untuk terus berjalan. Kepala berpinar. Badan terasa lemah, lesu, tiada tenaga…Allah…salah sendiri sebab tak makan. Tambah buruk bila badan sudah sedia lemah akibat sakit yang datang menjengah. Akhirnya dengan sisa kudrat yang ada aku mencapai handphone. Mencari nama lecturer yang berkenaan mohon pelepasan. Dengan suara yang lemah aku cuba bercakap…badan terasa menggigil. Pandangan sedia berpinar. Ya Allah jangan la aku pengsan dan jatuh tangga! Alhamdulillah mujur pensyarahku memahami. :’) I can detect the changes in his voice. Bernada risau mendengar suara aku yang mungkin agar bergetar.
Esok…masih ada assignment yang perlu dihantar. Masih ada exam yang perlu ditempuh. Sakit ini masih belum kebah sepenuhnya. Namun harapnya esok aku masih betah berdiri.
Yang sebenarnya aku masih risau. Masih resah. Masih memikir. Masih ingat. Masih sedih. Masih terasa. Masih mencari jawapan. Masih mencuba. Masih menanti. I still………… entah macam mana…nak meyakinkan diri. Benda yang sangat susah. Paling teruk…bila benda ni dari hati bawa ke otak. Dari otak bawa ke badan. Akhirnya melarat…ikut rasa badan jadi binasa. (sigh) I try…I try…
Just…I hope I won’t lose hope. I hope for a brighter tomorrow. I hope to see the sunshine smile at me once again while shining brightly on me. I hope………I would not lose hope because I do believe……Insha'allah.



PS: “…Indeed, with me is my Lord; He will guide me.” [al-Qur'an:26:62]

1 comment: