Saturday, October 16, 2010

Kepada Kamu

Kepada kamu...
Aku bahagia begini...
Meniti hari sendiri
Meski sepi tetamu setiaku
Aku sedar,
Setiap langkah kaki ini
Dia menemani...
Dia tahu...
Dia mendengar suaraku...
Dia melihat setiap tingkahku...
Kala insan lain membutakan mata...
Kala mereka memekakkan telinga...
Dia ada...
Selalu...
Membentangkan langit itu
Indah seperti dulu...
Buat tatapanku kala sepi...
Agar aku bisa mencari secangkir ketenangan di situ
Mengintai rahmatnya yang sentiasa luas untukku

Kepada Kamu...
Aku bahagia begini
Merayu kasih dari Dia
Dia yang tak pernah mengecewakan
Dia yang menemaniku pada setiap detik
Dia yang memberi aku peluang
Melihat dunia
Menghirup segarnya udara
Melihat luasnya laut itu terbentang
Ibarat kasih-Nya padaku yang tiada penghujung
Alhamdulillah...
Aku bahagia...



1 comment:

  1. entry ini worth reading..

    http://fdausamad.blogspot.com/2010/10/maher-zain-ni-sunni-ke-syiah.html

    http://fdausamad.blogspot.com/2010/10/metafora-sarcacsm-sound-derek-dan.html

    serius!

    ReplyDelete