Thursday, October 7, 2010

Sepi Sendiri

kala ini aku bersendiri lagi
melayari sekeping hati yang dimakam sepi
seolah  memanggil-memanggil
seseorang untuk bersama di sisi menemani

(aku mencari...)

puas aku jelajah ke serata jiwa
mengintai milik siapa yang sempurna
telah aku temui
lantas merisik bertanya cinta
namun ternyata
belum tersurat yang tersirat
takdir aku bukan untuk dia..

(aku kecewa...)

berontak diri membuat aku menatap wajahnya
mencipta khayalan cinta
membiarkan saja ia merajai hati
membuahkan perasaan yang tidak bernyawa
walau aku tahu salah akan diri ini

(aku berdosa..)

belum sempat jauh tersimpang
alhamdulillah..
hidayah itu menyentak aku dgn satu persoalan
apakah aku sebetulnya mendambakan cinta?
atau berTUHANkan cinta?
kerana pencarian ini
benar-benar menjarakkan DIA yang Maha Cinta..

(aku menyesali...)

aku tahu cinta adalah milik setiap insan
fitrah manusia untuk saling menyayang
namun selalu aku keliru
antara cinta yang benar atau samar
antara cinta yang pertama dan utama
antara cinta untuk yang satu atau semua
sehingga menidakkan sabar
untuk merasai dicintai dan mencintai
sehingga melalaikan kasih
kepada yang Maha Menagasihi..
...lalu...
 bila menatap wajahnya nanti
biarlah sekadar sebagai teman biasa
ahh...sukarnya bisa meleraikan airmata...

(aku menangisi...)

bergugurlah cinta menabur pusara
tanah yang gersang di siram airmata
basahkan atau kan kering semula?

andai benar dia adalah untuk aku
satukanlah hati kami berdua
jika dia bukan untuk aku milik
temukanlah aku dengan seseorang yang lebih baik..
yang meletakkan cintanya kepada aku
kerana cinta kepada yang Maha Cinta
...kan bertemu nanti lagi di sana
menjadi ratu antara bidadari-bidadari syurga..

(aku mengharap..)

"dan di dalam syurga itu ada bidadari-bidadari bermata jeli,laksana mutiara yang tersimpan"
surah alwaqi'ah,56:22-23

-Credit to Ariff Islam...-

No comments:

Post a Comment